czwartek, 19 września 2013

12/ Muffiny z borówkami

Ostatnio była foto - relacja ze wspólnego wieczoru kulinarnego z Justyną, mam nadzieję, że zdjęcia ochoczo podziałały na Wasze kubki smakowe. Dziś przepis na jeden z wypieków, jaki miałyśmy okazję przygotowywać - muffiny z borówkami. Co prawda, borówki są drogie, jednakże w sezonie warto wypróbować ten oto przepis, bo muffiny wychodzą przepyszne. :)

Składniki na 30 muffinów:
  • 3 szklanki mąki pszennej (w zależności od tego, jak wyjdzie ciasto, można dosypać jej trochę),
  •  1 - 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • ok 220 g masła (ja dodałam oleju, tak 3/4 szklanki),
  • 3 jajka,
  • cukier wanilinowy,
  • ok 1 szklanki mleka (zależy, jakie wyjdzie ciasto - w miarę potrzeby dodać mleka),
  • 2 szklanki borówek.

Przygotowanie:
Mąkę, proszek do pieczenia oraz sól przesiać do miski. Następnie utrzeć masło z cukrem na puszystą i jasną masę. Do masy dodawać po kolei jajka, mieszać ciągle. Potem dodać do masy wszystkie składniki suche oraz mleko. W miarę potrzeby dodać trochę mleka albo mąki. Ciasto przełożyć do papilotek, do ok 3/4 wysokości, na koniec dodając kilka sztuk borówek do każdego muffina (borówki powinny być przykryte ciastem). Piec w 180 - 190 stopniach, ok 25 minut aż się zarumienią.

Smacznego!
Magdalena




2 komentarze:

  1. jesień i zima zawsze kojarzą mi się właśnie z muffinami, bo wtedy najczęściej je przyrządzam. Niby można je zrobić z sezonowymi owocami, ale zawsze wtedy pochłaniają mnie inne wariacje z ich udziałem.
    a muffinki pycha:) świetnie do porannej kawki czy jako przekąska do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zimie najbardziej mi smakuje chyba szarlotka na ciepło, z cynamonem :) a muffiny były przepyszne, polecam! :)

      Usuń

Dziękuję za wszelkie słowa, te miłe oraz te bardziej krytyczne :)
To, że się dzielicie ze mną swoimi przemyśleniami, bardzo wiele dla mnie znaczy.
Jeśli chcecie pozostać anonimowi, to wstawcie chociaż swoje imię, bym wiedziała, do kogo się zwracać w razie potrzeby :)