sobota, 21 grudnia 2013

20/ Muffiny cytrynowe

Jako że jestem wielkim smakoszem muffinów, dziś muffiny cytrynowe, kolejny przepis do kolekcji. Idealnie nadają się one do herbaty czy popołudniowej kawy, a także jako coś słodkiego w ciągu dnia. Muffiny cytrynowe są o tyle pyszne, że nie czuć w nich aż tyle słodyczy, co w czekoladowych, a na dodatek kwaskowy posmak nadaje całości idealnego smaku. 

Składniki (na ok. 12 sztuk):
  • ok. 300g mąki, 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • 100g cukru (ja zawsze daje mniejszą ilość cukru, jednak jeśli ktoś woli słodsze, śmiało może jeszcze go dosypać),
  • szczypta soli,
  • starta skórka z cytryny,
  • cukier wanilinowy,
  • 2 jajka, 
  • mały kubeczek jogurtu naturalnego,
  • 125g masła roztopionego (może być też oliwa). 
Przygotowanie:

Do miski wsypać składniki suche (+ skórka z cytryny). Następnie wymieszać je. W drugiej misce zmieszać ze sobą składniki mokre (tj. jajka, jogurt, masło/olej). Składniki mokre wlać do miski z suchymi składnikami, zamieszać kilka razy. Papilotki wyłożyć ciastem i piec ok. 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do ok. 190 stopni. 

Smacznego,
Magdalena 

6 komentarzy:

  1. Pyszności:) czymś je jeszcze nadziałaś? na zdjęciach widać, a w przepisie nie ma i jestem ciekawa:) bo wygląda to jak jakieś jagody:) w ogóle owoce się świetnie komponują z cytryną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygrzebałam ten przepis z początku jesieni, kiedy to razem z koleżanką miałyśmy do upieczenia ponad 100 muffinów. Część z nich jest tylko cytrynowa, a do paru zostały dodane borówki :)

      Usuń
  2. Cytrynowych jeszcze nie robiłam, ale na pewno by mi smakowały, bo ciasta z dodatkiem cytryny bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie słowa, te miłe oraz te bardziej krytyczne :)
To, że się dzielicie ze mną swoimi przemyśleniami, bardzo wiele dla mnie znaczy.
Jeśli chcecie pozostać anonimowi, to wstawcie chociaż swoje imię, bym wiedziała, do kogo się zwracać w razie potrzeby :)